נתניהו: "המחדל יבדק, גם אני אצטרך לתת תשובות"

שלמה ריזל 4 Comment on נתניהו: "המחדל יבדק, גם אני אצטרך לתת תשובות"

נתניהו בהצהרה לתקשורת ולציבור: "נערכים לכניסה קרקעית. לא אפרט מתי ואיך. מכלול השיקולים לא ידוע לציבור • חיסלנו אלפי מחבלים וזאת רק ההתחלה • קורא שוב לאוכלוסייה בעזה להתפנות לדרום הרצועה • כל אנשי החמאס הם בני מוות מעל האדמה, מתחת לאדמה. בתוך עזה ומחוץ לעזה • המחדל יבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות גם אני"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת: "אנחנו בעיצומה של מערכה על קיומנו. הצבנו למלחמה שתי מטרות: לחסל את החמאס על ידי השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות שלו, ולעשות כל דבר אפשרי להשיב את החטופים שלנו הביתה. כל אנשי החמאס הם בני מוות – מעל האדמה, מתחת לאדמה, בתוך עזה, מחוץ לעזה.

"יחד עם שר הביטחון גלנט, השר בני גנץ, הקבינט הביטחוני, הרמטכ"ל וראשי זרועות הביטחון, אנו עובדים מסביב לשעון כדי לממש את יעדי המלחמה עד לניצחון. אנחנו עושים זאת בלי שיקולים פוליטיים. מה שעומד לנגד עינינו זה רק דבר אחד – הצלת המדינה, השגת הניצחון.

"אנו ממטירים על חמאס אש תופת. כבר חיסלנו אלפי מחבלים – וזאת רק ההתחלה. במקביל, אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. אני לא אפרט מתי, איך וכמה, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון, שרובם הגדול כלל לא ידוע לציבור – וכך צריך להיות. טוב שכך, כדי לשמור על חיי חיילנו.

"אני רוצה להיות ברור, העיתוי של פעולת צה"ל נקבע פה אחד על ידי קבינט ניהול המלחמה, יחד עם הרמטכ"ל, ויחד עם הקבינט אנחנו פועלים כדי להבטיח את התנאים המיטביים ללוחמינו לפעולות הבאות. כשניכנס לעזה, בהמשך הלחימה, נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים – מבצעי הזוועות המחרידות של חמאס-דאע"ש. אני קורא שוב לאוכלוסיה הבלתי-מעורבת בעזה – תתפנו לדרום הרצועה.

"אזרחי ישראל, גם תוך סערת הקרב איננו שוכחים לרגע את הכאב העצום על האובדן של למעלה מ- 1,400 אחינו ואחיותינו שנטבחו בדם קר, ושנפלו בקרבות גבורה מול מפלצות הטרף שקמו עלינו לכלותנו.

"גדיעת חייהם היא כמו מטר חיצים לליבנו. נפש האומה שותתת דם. הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא.

"לוחם גולני דביר לישה, נפל בשמחת תורה על הגנת יישובי עוטף עזה. אמו, נאוה לישה, ספדה לו כשנטמן באדמת הר הרצל ואמרה: "מכאבי המלחמה הזו – ניולד מחדש כעם". אין אמירה נכונה יותר.

"אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותן. אני יודע שחייהם לעולם לא יהיו אותו הדבר. אני שולח להן, מעומק ליבו של העם כולו, חיבוק אוהב ומנחם.

"שרי הממשלה פועלים כדי להושיט יד מסייעת לכל מי שזקוק לכך. פינינו רבבות אזרחים ביישובי קו העימות לבתי מלון, למתחמי אירוח ולמקומות אחרים, במימון מלא של המדינה. משרדי הממשלה מגבשים תכניות להמשך סיוע נרחב לכלל אזרחי המדינה, בדיוק כפי שעשינו בקורונה. לא נשאיר אף אחד מאחור, ושר האוצר ירחיב על כך בהקדם. נקים מעפר את היישובים והקיבוצים, ונשקם את הקהילות שנפגעו.

"מאז תחילת המלחמה הקמנו 600 כיתות כוננות חדשות, גם עם משלוחי נשק רבים שאנחנו מביאים מחו"ל, ונוסיף עוד כוחות למאמץ זה. אנחנו מעודדים אזרחים, ועוזרים לאזרחים להתחמש בנשק אישי להגנה. עושים זאת בצורה מבוקרת.

"אנו מגייסים את תמיכתם של מנהיגים בעולם להמשך המערכה. רבים מהם מבינים היום את מה שאנחנו חוזרים ואומרים להם מ 2014: חמאס זה דאעש – ודאעש זה חמאס. אני אומר להם שהמלחמה שלנו בחמאס, היא גם המלחמה שלהם. המלחמה שלנו בחמאס היא מבחן לאנושות כולה. זהו מאבק בין ציר הרשע של איראן-חיזבאללה וחמאס, לבין ציר החופש והקידמה. אנחנו בני האור, הם בני החושך, והאור ינצח את החושך.

"אזרחי ישראל, ה-7 באוקטובר היה יום שחור בתולדותינו. נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ובעוטף עזה. המחדל הזה ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות. גם אני. אבל כל זה יקרה רק אחרי המלחמה.

"כראש הממשלה אני אחראי על הבטחת עתידה של המדינה, וכעת תפקידי הוא להנהיג את מדינת ישראל והעם לניצחון מוחץ על אויבינו. כעת הזמן לאחד כוחות למען מטרה אחת: להסתער קדימה לניצחון.

"בכוחות משותפים, באמונה עמוקה בצדקתנו ובנצח ישראל, נגשים את נבואת ישעיהו: "לֹא יישמע עוד חמס בארצך, שֹׁוד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִיךְ. וְקָרָאתְ יְשׁוּעָה חוֹמֹותַיִיךְ, וּשְׁעָרַיִיךְ תְּהִילָה. יחד נילחם, יחד ננצח".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    האפס חילל את המדינה,
    אוהדיו הביבסטים חיים בסרט יצרו לעצמם אלוהים.

  2. 3

    נתניהו חזר בשאלה. פעם הוא היה אומר בעזרת השם. מאז הנאום שלו בערב ראש השנה שהתייחס לחסידי ברסלב באוקראינה
    הוא כבר לא אומר בעזרת השם. הוא החליף את זה ב – נצח ישראל. כדי להתחמק מלומר בעזרת השם. נצח ישראל זה מטבע לשון שנקבעה במגילת העצמאות כמשהו שכביכול משתמע בצורה דו משמעית, לאו דווקא המשמעות של שם השם. אם כן, בזמן הכי מסוכן לעם ישראל, כאשר נתניהו עצמו אומר שאנחנו זקוקים להצלה, והנה בזמן זה נתניהו ממשיך בשרירות לב וסומך על כוחי ועצם ידי (10%) ועל התמיכה והגיבוי של ארה"ב, זה האלוהים שלו. השם ישמור ויציל!

  3. 2

    נתניהו זורה חול בעיני העם! הוא משלה את כולם, כאילו שיש לנו בעיה רק עם איזה קבוצה בעזה שקוראים לה חמאס-דעש. על הדרך הוא עושה פיגוע הסברתי בעולם. כי העולם אומר, אם יש לך בעיה רק עם חמאס, אז למה שכל שאר ה"אזרחים" יסבלו? למה לעשות ענישה קולקטיבית.
    פשוט אין לו אמונה באלוקים, לכן הוא מפחד מהצל של עצמו ומוליך למצב בו העולם ידרוש את הפירעון, גמרתם עם חמאס (הלוואי) עכשיו תנו לפלסטינים שכל כך סבלו ממכם במלחמה הזו מדינה. זה מה שכעת כבר דורש ג'ו ביידן, כי נתניהו בעצמו נותן את התובנה השקרית הזו.
    אם היה לו אומץ היה אומר את האמת לעם, שאנחנו במצב הרבה יותר מסובך, יש לנו בעיה עם עם שברובו המכריע שונא אותנו שנאת מוות ולא רוצה בקיומנו כאן, וברובו המכריע תומך במעשי חמאס-דעאש. יש לנו התמודדות אדירה בזירה בין לאומית שמסיבות גלובליות מתקשה להכיר בפומבי במצב לאשורו בהתייחס לפלסטינאים. אנחנו נשתדל בכל כוחנו כפי מה שנדרש ונתפלל ונשים תקוותינו בקדוש ברוך הוא.